lørdag den 20. december 2014

Palenque og Agua Azul + Misol-Ha-vandfaldene

Onsdag morgen ankom vi med natbus til Palenque kl. 5.30 om morgenen. Heldigvis kunne vi få vores værelser, så vi lige kunne sove en time eller tage et bad, inden turen gik til de kendte majaruiner. Palenque ruinområdet ligger rigtig flot omgivet af jungle. 


Her er også tale om Puuk-stil. 
Palenque er kendt for det velbevarede observatorium (tårnet i midten). Majaerne var helt vildt gode til

matematik og havde et meget avanceret kalendersystem.



Mellem ruinområderne er der stier. Nogle er bare markeret, fordi folk har gået der. Andre steder er de fint anlagte som her.


Efter Palenque tog vi til vandfaldene Agua Azul og Misol-Ha.

















2 kommentarer:

  1. Wow! Det ser helt vildt lækkert ud!! Sommertøj, vandfald og flere spændende ruiner! Hvor er I heldige! :)

    SvarSlet
  2. ATU? Hvordan og hvornår skal det foregå? Jeg er ikke klar over, hvad det er. (Bortset fra Akademi for talentfulde unge).

    Ja, måske kunne Mexico blive et feriemål for mig. Jeg må høre nærmere, når I kommer hjem. Det ser helt vildt spændende ud. Jeg tror, jeg vil begynde at læse om Mexico. Skal man kunne tale lidt spansk? (For de taler vel ikke græsk ??? :-)

    SvarSlet